موثرترین روش‌های تبلیغات آنلاین کدامند؟ ۱۰ روش کاربردی

 موثرترین روش‌های تبلیغات آنلاین کدامند؟ ۱۰ روش کاربردی

تبلیغات کار

 

تا قبل از سال ۲۰۲۰ در دنیای آنلاین خبری از بستنی‌فروشی تین‌پات (Tin Pot) یا برند سارا کمبل (Sara Campbell) نبود. آن‌ها مانند خیلی از کسب‌وکارهای دیگر با شیوع دورۀ کرونا ناچار شدند فروشگاه‌های خود را تعطیل و برای بقا و ادامه به اینترنت روی بیاورند. و حالا پای حرف مدیرانشان که می‎نشینی از رشد و درآمد به‌مراتب بهتر خود می‌گویند و اینکه دیگر تمایلی به برگشت به دنیای محض آفلاین ندارند.

فقط ۲ سال از این تغییرات می‌گذرد؛ آن‌ها چگونه توانستند به‌ این سرعت خود را با شرایط وفق دهند و پابه‌پای رقبای خود پیش بروند. کسب‌وکارهای آنلاین این روزها استراتژی‌ها و ابزارهای خوبی برای تبلیغ محصولات خود در دست دارند و اگر به‌خوبی از آن‌ها استفاده کنند، قاپ مشتری را که می‌دزدند هیچ، او را کبوتر جلد خود هم می‌کنند.

در این مطلب قصد داریم این روش‌ها را به شما هم معرفی کنیم.

۸+۲ روش رایج در بازاریابی و تبلیغات آنلاین

برخلاف ترافیک خیابان، هرچقدر ترافیک ورودی رسانه‌های کسب‌وکارمان بیشتر باشد یعنی سالم‌تر، پویاتر و موفق‌تر است. کسب‎وکارهای اینترنتی برای افزایش این ترافیک و برندآفرینی در درجۀ اول باید حضور ارگانیک و آنلاین خود را تقویت کنند. برای این کار هم لازم است برای سایت و صفحات اجتماعی خود محتواهای کاربردی و جذاب تولید کنند و همواره سئوی این محتواها را بهبود ببخشند تا موتورهای جست‌وجو آن‌ها را در صفحۀ نتایج به کاربران نشان دهند.

در کنار این دو استراتژی که فرایندی طولانی‌مدت و به‌نوعی همیشگی دارند، از تبلیغات زیر هم برای بیشتردیده‌شدن، جذب و حفظ مشتریان استفاده می‌کنیم:

تبلیغات گوگل (Google Ads)

تبلیغ در موتور جست‌وجوی گوگل به ما این فرصت را می‌دهد که درست در لحظه‌ای که مخاطب به‌ دنبال کلمات کلیدی و عبارات مرتبط با کسب‌وکار ما می‌گردد روبه‌روی او قرار بگیریم. همچنین این شانس را داریم که با رقبای قدر خود رقابت کنیم و آگاهی از برند‌مان را افزایش دهیم.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

همان‌طور که در تبلیغات محیطی به این فکر می‌کنیم که در کدام خیابان بنر ما بیشتر دیده می‌شود، در شبکه‌های اجتماعی هم باید به دنبال کانال‌هایی باشیم که تعداد بیشتری از مخاطبان بالقوۀ ما آن‌ها را دنبال می‌کنند. درنهایت، آگهی خود را در این صفحات منتشر کنیم. لینک‌کردن تبلیغ به صفحۀ فرود (برای اطلاعات بیشتر، ثبت‌نام یا خرید) تأثیر چشمگیری در افزایش سرنخ‌ها و تبدیل‌های نهایی دارد.

اینفلوئنسرمارکتینگ

اینفلوئنسرها قدرت نفوذ خوبی بر تصمیم‌گیری مخاطبان دارند. ضمن اینکه معرفی شرکت و پیشنهادشدن محصولاتمان توسط یکی دیگر، اعتماد بیشتری در افراد برمی‌انگیزد. فقط باید حواسمان باشد که حساب اینفلوئنسر موردعلاقۀ خود را از اینفلوئنسرهای موردعلاقۀ مشتریان خود جدا کنیم؛ با کسانی همکاری کنیم که مخاطبان‌ ما آن‌ها را دنبال می‌کنند و نه خودمان.

تبلیغات ویدئویی

مصرف محتوای ویدئویی توسط کاربران به‌طرز چشمگیری افزایش یافته است؛ در نظرسنجی Wyzowl حدود ۸۰٪ از شرکت‌کننده‌ها اعلام کردند که ترجیح می‌دهند از طریق ویدئو اطلاعات لازم دربارۀ محصول را به دست آورند.

پلتفرم‌های ویدئومحوری مثل آپارات و فیلیمو هم جمعیت زیادی از مردم کشور را در بین اعضای خود دارند. در این رسانه‌ها می‌توانیم هدف‌گیری دقیق‌تری داشته‌ باشیم و تبلیغ خود را در معرض دید گروه‌های مشخصی بگذاریم؛ براساس موضوعات علاقه‌مندی، شرکت تأمین‌کنندۀ اینترنت یا دستگاه هوشمند. درانتها هم درست مانند تبلیغات گوگل فقط به ازای هر بار دیده‌شدن یا کلیک به آن‌ها هزینه پرداخت کنیم.

تبلیغات موبایلی

تبلیغات موبایلی به سبک‌های مختلفی انجام می‌شوند: ارسال پیامک، تبلیغ در اپلیکیشن‌ها و بازی‌های درون گوشی، داشتن اپلیکیشن و ترغیب کاربران به پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای یا ارسال پوش‌نوتیفیکیشن‌ها.

حالا که گوشی هوشمند ابزار کار روزانۀ مردم شده است و آن را از خود جدا نمی‌کنند، می‌توان در هرکدام از روش‌ها برای آن‌ها پیام‌های شخصی‌سازی‌شده ارسال کرد. پیامی که آن‌ها را به اسم خطاب قرار می‌دهد و روی دغدغه و احساسشان دست می‌گذارد با درصد بالایی به سرنخ و مشتری نهایی تبدیل می‌شود.

برای نمونۀ واضح از آن می‌توان همراه اول را مثال زد که در روز تولد کاربران خود هدایایی مثل یک ‌روز مکالمۀ رایگان یا یک‌گیگ ترافیک رایگان به آن‌ها اهدا می‌کند.

تبلیغات همسان

ازآنجایی‌که مردم با حجم زیادی از تبلیغات در طول روز مواجه می‌شوند، معمولاً نسبت به آن گارد دارند یا طبق یک عادت ذهنی سطحی‌وار از آن می‌گذرند. در تبلیغات همسان، محتوای آگهی با قالب و فرمتی شبیه به صفحۀ نشر آن ایجاد می‌شود و در نگاه اول قابل تشخیص از دیگر محتویات آن نیستند.

این نوع از تبلیغ تجربۀ کاربران را به هم نمی‌ریزد و راحت‌تر توسط افراد پذیرفته می‌شود. تبلیغات نیتیو (Native) یا همسان هم در سایت‌ها و هم در موبایل قابلیت اجرا دارند.

بازاریابی ایمیلی

از همان آغاز فعالیت باید در فکر این باشیم که چگونه می‌توانیم مشتریان خود را بهتر بشناسیم و ارتباط خود با آن‌ها را حفظ کنیم. ایمیل که از مشتری داشته باشیم می‌توانیم رویدادها، پروموشن‌ها و به‌روز‌رسانی‌های خود را مستقیماً برای او بفرستیم و او را تشویق می‌کنیم از فروشگاه آنلاین ما دوباره بازدید کند. همچنین می‌توانیم پیام‌ها و کمپین‌های شخصی‌سازی‌شده‌ای تعریف و برای او ارسال کنیم تا تحت‌تأثیر قرار بگیرد.

افلیت‌مارکتینگ

در افلیت‌مارکتینگ یا همکاری در فروش، شرکت یا شخص دیگری برای ما بازاریابی و تبلیغ انجام می‌دهد و در انتها به ازای هر فروش کمیسیون دریافت می‌کند. مشارکت دیجی‌کالا، باسلام و اسنپ با خرده‌فروشان و وندورها بر همین اساس است.

همکاری در فروش هزینه‌ها و دردسرهای پشتیبانی، نگهداری از سایت، تبلیغ و مواردی از این‌دست را کاهش می‌دهد. در‌عین‌حال، به ازای هر نتیجه و خریدی که انجام شده است هزینه می‌پردازیم؛ به همین دلیل عدۀ زیادی از این سبک از بازاریابی استقبال می‌کنند.

کدام روش جواب‌گوی کسب‌وکار ماست؟

برای انتخاب استراتژی مناسب باید مشتریان خود را بشناسیم و بدانیم که در کدام مرحله قرار است آن‌ها را جذب کنیم؛ قبلاً از ما خرید کرده‌اند؟ مجموعۀ ما را می‌شناسند یا اصلاً به گوششان نخورده است؟ برای حفظ مشتریان قبلی روشی مثل ایمیل به کارمان می‌آید که ارتباط عاطفی آن‌ها را با مجموعه قوی‌تر کند. یا اگر افراد با ما آشنا هستند، باید در تبلیغ نشان دهیم که چگونه می‌توانیم مشکلات آن‌ها را حل کنیم. رویکرد ما در بازاریابی و تبلیغات با توجه به همین نکات تعیین می‌شود.

طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی به صبر و تجربه نیاز دارد؛ به همین دلیل بهتر است این کار را به آژانس‌های تبلیغاتی حرفه‌ای و باسابقه‌ای مثل صباویژن بسپاریم. این مجموعه‌ها فول‌سرویس هستند، محدودیتی در ارائۀ خدمات معرفی‌شده در بخش ندارند و به همین دلیل راهکارهای خلاقانه‌ و مؤثری می‌توانند برای حل دغدغه و رشد کسب‌وکارمان پیشنهاد دهند.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید