فواید باورنکردنی طب سوزنی را بشناسید!

 فواید باورنکردنی طب سوزنی را بشناسید!

طب سوزنی

فواید باورنکردنی طب سوزنی را بشناسید!

پژوهشگران به کشف فواید تازه ای از درمان های سنتی و به خصوص طب سوزنی دست یافته اند. در این مقاله درمورد جدیدترین دست آوردها حول فواید طب سوزنی صحبت کرده ایم.

زندگی در دوران مدرن باعث شده تا سرعت انجام فعالیت‌های ما بالاتر برود و سطح بالاتری از امنیت و سلامت را تجربه کنیم. اما تحقیقات به‌روز نشان می‌دهند بازگشت به ریشه‌های سنتی نیز گاهی فواید بسیاری دارد. یکی از این ریشه‌های کهن که به عنوان روش درمانی استفاده می‌شود طب سوزنی است. در این نوشته می‌خواهیم به فواید طب سوزنی برای بدن بپردازیم. با ما همراه باشید.

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی یا سوزن درمانی نام یک روش درمانی است که بیش از هزار سال قدمت دارد. ریشه‌های این طب به کشور چین و فلسفه‌ تعادل انرژی در بدن باز می‌گردد. متخصصان طب سوزنی اعتقاد دارند انرژی یا چی در بدن همه انسان‌ها وجود دارد و فرد زمانی دچار بیماری یا اختلال می‌شود که تعادل این انرژی در بدن به هم بخورد.

به همین خاطر پزشکان طب سوزنی می‌کوشند با وارد کردن سوزن به نقاطی خاص، که نقاط طب سوزنی نام دارند، این انرژی را در بدن افراد متعادل کنند. شاید با خود فکر کنید: « فرو کردن یک سوزن در بدن من چه طور کمک می‌کند تا سلامتم را باز یابم؟» در پاسخ به این سؤال می‌توانیم عملکرد علمی طب سوزنی را بررسی کنیم.

با ورود سوزن طب سوزنی در نقاط خاص، هورمون‌های ضد درد مثل اندروفین در بدن شما ترشح می‌شود و از این رو بدن از مسکن‌های طبیعی خود استفاده می‌کند.

مزیت‌های طب سوزنی چیست؟

فواید طب سوزنی در حیطه‌های مختلف قابل بررسی هستند: از هزینه‌های درمانی کمتر تا تأمین سلامت شما. در ادامه مهم‌ترین فواید طب سوزنی را بیشتر برای شما توضیح می‌دهیم.

روشی غیر تهاجمی

طب سوزنی یک روش درمانی غیز تهاجمی است. به این معنا که در این روش درمانی هیچ‌گونه برش یا جراحی در بدن شما روی نمی‌دهد و از خود مکانیزم‌های بدن استفاده می‌شود تا حال بیمار بهبود بیابد.

هزینه‌های درمانی کمتر

معمولاً یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد بیمار این است که با هزینه‌های سرسام آور روش‌های درمانی خود چه‌گونه کنار بیایند. با استفاده از طب سوزنی شما هزینه‌های کمتری نسبت به دیگر روش‌ها پرداخت می‌کنید.

ساده بودن روش درمانی

درد ورود سوزن‌های طب سوزنی در بدن شما بیسار کم است و در لحظه از بین می‌رود. به علاوه هنگام انجام طب سوزنی شما هیچ‌گونه خون‌ریزی را تجربه نخواهید کرد و اگر به سراغ پزشک متخصص طب سوزنی بروید که مهارت بالایی دارد، هیچ خبری از کبودی روی پوست شما نخواهد بود.

بدون عوارض جانبی

شاید شما هم دیده باشید که برای مثال فردی به سراغ جراحی برای بزرگ کردن سینه رفته باشد اما بعد از عمل دچار چندین نوع عوارض جانبی شده باشد درصورتی که همین فرد اگر نسبت به بزرگ کردن سینه با طب سوزنی اقدام کند، این مشکل را نخواهد داشت زیرا سوزن درمانی هیچ عوارضی ندارد و این یکی از بزرگ‌ترین فواید طب سوزنی است.

مزیت های طب سوزنی

از طب سوزنی برای بهبود چه مشکلاتی استفاده می‌شود؟

گستره کاربرد طب سوزنی بسیار متنوع است و از این رو افراد مختلف می‌توانند برای درمان مشکلات خود به این طب رجوع کنند و از فواید طب سوزنی بهره ببرند. در ادامه برخی حوزه‌هایی که این طب در آن‌ها موثر است را بررسی می‌کنیم:

حوزه تنفسی

آلودگی‌های محیطی و عوامل ژنتیکی متعدد ممکن است باعث بروز مشکلات زیادی در حوزه تنفسی در بدن ما شوند. یکی از فواید طب سوزنی در کاهش علائم این نوع بیماری‌ها و مشکلات است. برخی از بیماری‌های قابل درمان با طب سوزنی در این حوزه عبارت‌ است از:

آلرژی
آسم
سینوزیت
سرفه‌ها مکرر

حوزه زیبایی

با افزایش تقاضای انواع عمل جراحی زیبایی، می‌توانیم شاهد انواع عوارض این جراحی‌ها باشیم. طب سوزنی در زمینه زیبایی می‌تواند در این موارد به شما کمک کند:

لیفت و فرم‌دهی سینه
لیفت و فرم‌دهی باسن
جوانسازی و شادابی پوست
رفع افتادگی پلک‌ها، ابروها، چانه و گونه‌ها
چاقی و لاغری صورت
کمک به درمان ریزش مو
درمان گودی زیر چشم در طب سنتی
لیفت صورت، لب و برجستگی گونه‌ها و لب‌ها

در زمینه زیبایی روش سنتی امبدینگ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که در آن به جای سوزن طب سوزنی از نخ‌های قابل جذب استفاده می‌شود. برای اطلاع بیشتر از این روش درمانی می‌توانید مقاله سایت سوزنیران با عنوان لیفت صورت با نخ را مطالعه کنید.

طب سوزنی برای بهبود مشکلات
حوزه روانی

همان‌طور که دیدیم طب سوزنی می‌تواند روی سیستم اعصاب و روان ما تاثیر مثبت بگذارد و عواملی مانند اضطراب و استرس را کاهش دهد. علاوه بر درمان افسردگی با طب سوزنی، این روش درمانی در این موارد نیز کاربرد دارد:

استرس و اضطراب
اختلال‌های مرتبط با خواب
سندروم خستگی‌ مزمن
انواع میگرن و سردرد‌های عصبی
پراشتهایی و کم اشتهایی عصبی

البته در این مورد طب سوزنی می‌تواند به عنوان روشی مکمل استفاده شود و اگر مشکلات بیمار حاد بود می‌تواند به روان‌پزشکان یا متخصصان اعصاب و روان مراجعه کند.

مشکلات گوارشی

درمان مشکلات گوارشی‌ مانند زخم معده، سندروم روده تحریک‌پذیر و زخم معده از فواید طب سوزنی محسوب می‌شود. باید بدانید تداوم در این مشکلات ممکن است باعث به وجود آمدن بیماری‌های دیگری مانند کمبود مواد مورد نیاز بدن مثل ویتامین‌ها شود.

برخی بیماری‌های گوارشی دیگری که می‌توانند با طب سوزنی درمان شوند عبارت‌اند از:

اسپاسم‌های مری
رفلاکس مری و معده
اسهال یا یبوست مزمن
نفخ مداوم
زخم اثنی عشر

مشکلات مفصلی و ارتوپدی

علاوه بر مواردی که قبلا به توضیح آنها پرداختیم، با طب سوزنی میتوانید مشکلات مفصلی و ارتوپدی خود را نیز درمان کنید. از جمله مشکلات ارتوپدی قابل درمان با طب سوزنی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان آرتروز با طب سوزنی
درمان فیبرومیالژی با طب سوزنی
درمان گرفتگی عصب سیاتیک با طب سوزنی

همچنین با طب سوزنی میتوان اکثر دردهای مزمن، آسیب های ورزشی و .. را نیز درمان کرد که جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید به وبسایت سوزنیران مراجعه کرده و مقالات تخصصی آن در زمینه طب سوزنی و مشکلات ارتوپدی را مطالعه کنید. ناگفته نماند که درمان مشکلات مفصلی و ارتوپدی با تزریق PRP نیز قابل انجام است و باتوجه به شرایط شما روش درمان میتواند بین طب سوزنی و تزریق پی آر پی برای بهبود متغیر باشد.
برای نتیجه دیدن از طب سوزنی چه کنیم؟

مهم‌ترین نکته در استفاده از طب سوزنی برای بهبود مشکلات جسمی و روحی، انتخاب پزشک متخصص طب سوزنی با دانش کافی و تخصص بالاست. دکتر سید جعفر محقق با مدرک دکترای طب سوزنی از فدراسیون طب سوزنی در چین و هم‌چنین مدرک نادا از موسسه نادای آمریکا یکی از بهترین متخصصان طب سوزنی در ایران هستند.
مرکز سوزنیران: تجربه طب سوزنی با بهترین کیفیت و عملکرد

دکتر سید جعفر محقق با تاسیس مرکز طب سوزنی سوزنیران، گامی بزرگ در سلامت افراد جامعه برداشته‌اند. با کمک مرکز طب سوزنی سوزنیران با ارائه طب سوزنی در درمان مشکلات شما تلاش می‌کند. این مرکز هم‌چنین انواع خدمات زیبایی با کمک امبدینگ و لیزر درمانی با به‌روز‌ترین دستگاه‌ها را نیز انجام می‌دهد. برای دریافت مشاوره و نوبت می‌توانید با شماره تلفن ۲۲۹۰۴۷۹۹ تماس بگیرید یا به سایت این مرکز به آدرس irsoozan.ir مراجعه کنید.

سخن آخر درباره فواید طب سوزنی

در این نوشته درباره فواید طب سوزنی با شما سخن گفتیم. به مهم‌ترین مزایای این طب در مقایسه با روش‌های دیگر اشاره کرده و کوشیدیم حوزه‌های درمانی این طب سنتی را با شما به اشتراک بگذاریم. باید بدانید اولین قدم در بهبودی با طب سوزنی، تعیین وقت و تعداد جلسات است. برای این کار می‌توانید از مرکز طب سوزنی سوزنیران استفاده کنید که جزو بهترین مراکز در کشور ما است. شاد و سلامت باشید.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید