عضو شورای شهر تهران: از شهرداری گله داریم / اعتبار مازاد برای حمل و نقل در اختیار شهرداری قرار دادیم

 عضو شورای شهر تهران: از شهرداری گله داریم / اعتبار مازاد برای حمل و نقل در اختیار شهرداری قرار دادیم

الودگی تهران

مسئله آلودگی هوا در تهران به‌طور یکباره حل نمی‌شود، بنابراین باید به آن فرآیندی نگاه کرد. در واقع اقدامی که شورای شهر می‌تواند انجام دهد توسعه حمل و نقل عمومی است. شورای شهر ششم برای سال ۱۴۰۱ در اعتبارات خاص برای شهرداری عدد قابل توجهی برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پیش‌بینی کرد که اگر محقق شود، می‌شود با توسعه حمل و نقل عمومی در تهران به حل مشکل آلودگی امیدوار بود.

به گزارش خبرآنلاین، مهدی عباسی، رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران بیان کرد: ما گله‌ای از شهرداری داریم، به شهرداری اعلام کردیم اولویت خودش را درباره پروژه‌های عمرانی شهر از روی زمین به زیرزمین، از پروژه‌های عمرانی بزرگراهی به سمت توسعه حمل‌ونقل عمومی ببرد، این مسئله برای شورای شهر ششم اولویت اول است. در نتیجه امیدوارم شهرداری بتواند از نگاهی که در شورای ششم و جود دارد و اعتبارات خوبی که در نظر گرفته شده است بهره بیشتری ببرد. ما امسال علاوه بر بودجه سالیانه فقط ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مازاد برای حمل و نقل در اختیار شهرداری قرار دادیم. شورای شهر یک فرصت استثنایی در اختیار شهرداری قرار داده و شهرداری می‌تواند از این فرصت بهتر استفاده کند.

او ادامه داد: برای حل مشکل آلودگی هوای شهر تهران باید شبکه حمل و نقل عمومی گسترده شود، یک شبکه حمل و نقل استاندارد شبکه‌ای است که ارزان، سریع، ایمن و قابل دسترس باشد، حمل نقل تهران ارزان و ایمن است اما باید سریعتر و قابل دسترس‌تر شود.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید