دل دردهایی که خبر از بیماری میدهند…

 دل دردهایی که خبر از بیماری میدهند…

درد شکم درد نسبتا شایعی است که خیلی‌ها در طول زندگی‌شان تجربه می‌کنند. بیشتر دردهای شکمی دلایل ساده‌ای دارند و چندان جدی نیستند اما بعضی از این دردها را باید جدی گرفت و هرچه زودتر در صدد تشخیص و درمان آن برآمد.

در حالی که محل و نوع درد شکمی نشانه خوبی در تشخیص عامل درد است ،دوره زمانی آن نیز در تعیین علت بیماری نقش دارد و درد شکمی اغلب از سوء هاضمه ناشی می شود که نگران کننده نیست ، اما این پرسش مطرح است که در چه مواقعی نباید به راحتی از کنار این عارضه گذشت؟

۱-درد شکم بعد از وعده غذایی سنگین:

احساس درد شدید در ناحیه شکم به دنبال مصرف وعده غذایی سنگین که تسکین پیدا نکند ،میتواند نشانه وجود مشکل در کیسه صفرا باشد .

۲-درد شکم و کاهش وزن:

تحمل درد شکم همراه با کاهش غیر ارادی وزن ، مشاهده خون در مدفوع ،علایم کم خونی و سابقه سرطان دستگاه گوارش یا بیماری روده تحریک پذیر در خانواده،نشانه بیماری خطر ناکی است که می تواند سرطان باشد.

۳- درد مبهم در قسمت بالایی شکم:

بروز درد نا مشخص و مبهم در قسمت بالایی یا میانی شکم که همراه با حالت تهوع و باد گلو باشد ،می تواند نشلنه حمله قلبی محسوب شود.

۴-درد در ناحیه پایین و چپ شکم:

احساس درد در این قسمت از شکم که با حرکت کردن تشدید می شود نشانه دیورتیکولیت (التهاب دیورتیکول های جداره روده) باشد.

۵- گرفتگی عضلات شکمی همراه با اسهال :

اسهال و یبوست همراه با گرفتگی عضلات شکمی یا احساس نفخ ،می تواند نشانه سندروم روده تحریک پذیر باشد.

۶-درد شدید و ناگهانی در شکم:

در صورت سابقه ابتلا به زخم معده یا مصرف داروهای غیر استروییدی ضد التهابی و احساس درد ناگهانی و شدید ،احتمال پرفراسیون یا سوراخ شدن دستگاه گوارش وجود دارد .

اطلاعات ارائه شده در این مطلب صرفاً جهت آگاهی هستند و به خاطر داشته باشید که در صورت داشتن هر یک از نشانه‌های فوق، باید به پزشک مراجعه کنید.

m y

Related post

دیدگاهتان را بنویسید