تفاوت مبل استیل و راحتی

 تفاوت مبل استیل و راحتی

تفاوت مبل استیل و راحتی

در زمان خرید مبلمان شاید اولین سوالی که پیش بیاید، تفاوت مبل استیل و راحتی است؟ با توجه به اینکه برای چه فضایی مبل بخواهید، و چه نوع استفاده ای از مبل دارید، می تواند به تفاوت های عمده مبل استیل و راحتی پی ببرید. دراینجا برای راهنمایی بیشتر شما در هنگام خرید مبلمان، تفاوت مبل استیل و راحتی را آورده ایم
تفاوت مبل استیل و راحتی در چیست؟

درهنگام خرید مبل بسیاری از افراد تفاوت مبل استیل و راحتی را نمی دانند. با توجه به اینکه یک ست مبل، یک فضای بزرگ برای نشستن یا موارد دیگر می خواهید، یا به دنبال چیزی هستید که با دکوراسیون خانه شما مطابقت داشته باشد. می توانید هم از مبل های راحتی و هم از مبل های استیل استفاده کنید. اما به طور دقیق تفاوت این دو نوع مبل در چیست؟

۱٫مواد به کار رفته

فلز

مهمترین مزیت استفاده از مبل استیل استحکام و طول عمر است. آهن، آلومینیوم و فولاد ضد زنگ رایج ترین فلزات مورد استفاده در این نوع مبل هستند. اما، توجه به این نکته مهم است، که همه فلزات از نظر کیفیت یا دوام برابر نیستند. ترکیبات شیمیایی و نحوه عملیات حرارتی یا عدم درمان فلز بر درجه و طول عمر تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، مبلمان استیل بیشتر در معرض خوردگی ناشی از قرار گرفتن در رطوبت و هوا هستند. البته مبلمان فولادی گالوانیزه که به اندازه کافی آب بندی و درمان شده اند، متفاوت هستند، که معمولاً در برابر رطوبت و فرسایش مقاوم هستند.

چوب

چوب یک ماده بادوام و طبیعی است. اما یک قاب مبل چوبی از تاب برداشتن، شکستن یا نقص معاف نیست. چوب‌های ارزان‌تر و نرم‌تر معمولاً در معرض خرد شدگی بیشتر هستند، و از دوام کمتری نسبت به قاب‌های فلزی برخوردار هستند. از سوی دیگر، قاب‌های چوبی که با استفاده از نازک کاری و نجاری سنتی ساخته می‌شوند، نسبت به آنهایی که با چسب و میخ در کنار هم قرار می‌گیرند، قوی‌تر و بادوام‌تر هستند. میزان دوام مبل های چوبی به چوب استفاده شده و روش ساخت و اتصالات بستگی دارد. برخی از رایج ترین چوب های سخت در ساخت مبلمان عبارتند از: گردو، افرا، توس، بلوط و بامبو است. از میان چوب‌های سخت، چوب‌های خشک شده در کوره معمولاً بادوام‌ترین و مناسب‌ترین چوب برای مبل های راحتی هستند.

۲٫ قیمت

قیمت مبل راحتی یا مبل فلزی به کیفیت مواد و همچنین روش های مورد استفاده در ساخت بستگی دارد. یکی دیگر از تفاوت مبل استیل و راحتی قمیت آن ها است. به طور معمول قیمت باید منعکس کننده کیفیت مبل، مواد استفاده شده و طول عمر مورد انتظار آن باشد.

مبل استیل

مبل استیل با اسکلت فلزی معمولاً گران تر هستند. برای یک مبل با اسکلت فلزی باید هزینه بیشتری بپردازید،. مبل های اسکلت فلزی ساخته شده اند تا مادام العمر باشند، و اغلب مبل های استیل باکیفیت دارای ۲۵ سال گارانتی فریم هستند. عواملی که بر قیمت مبل اسکلت فلزی تاثیر می گذارند، عبارتند از: کیفیت فلز، درصد ضایعات فلزی مصرفی، منشاء مواد اولیه، پوشش پودری و روش های ساخت آن ها است.

مبل راحتی

وقتی صحبت از مبل راحتی به میان می‌آید، عوامل متعددی بر قیمت تأثیر می‌گذارند، از جمله مواد اولیه و اینکه آیا از روش‌های سنتی نازک کاری استفاده شده است یا خیر. مبل هایی با قیمت پایین تا متوسط ​​اغلب از چسب، منگنه و میخ بیشتر از تکنیک های سنتی کارگر فشرده استفاده می کنند. در حالی که این می تواند به کاهش هزینه ها کمک کند، اما می تواند بر کیفیت و دوام مبل نیز تأثیر بگذارد. مبل‌های گران‌تر و باکیفیت‌تر معمولاً کمتر به میخ‌ها و منگنه‌ها و بیشتر به نجاری‌های سنتی مانند نازک کاری‌ها متکی است. انواع خاصی از چوب نیز گران تر هستند، مانند چوب ماهون، ساج یا بلوط. مبل های راحتی با چوب باکیفیت و بادوام نیز می توانند قیمت بسیار بالایی داشته باشند.
۳٫ساختار

از اصلی ترین تفاوت مبل استیل و راحتی ساختار آن ها است. در مورد ساختار و شکل مبل های استیل معمولاً دارای دو تکیه گاه و یک پشتی یکنواخت هستند، در حالی که مبل های راحتی معمولاً دارای یک تکیه گاه یا یک پشتی بزرگ هستند.

۴٫کارکرد

از نظر عملکرد، تفاوت مبل استیل و مبل راحتی به آسانی قابل مشاهده است. در بیشتر موارد، مبل راحتی در محیط‌های غیررسمی مانند اتاق‌های نشیمن دنج استفاده می‌شوند. مبل های استیل معمولاً کمی رسمی تر در نظر گرفته می شوند. آنها در اتاق پذیرایی استفاده می شوند، و حال و هوای ظریف و درجه یک را به شما می دهند.

۵٫مسائل اندازه

اندازه یکی از تفاوت مبل استیل و راحتی است. مبل های راحتی به گونه ای طراحی شده اند، که فضای بیشتری برای نشستن داشته باشند؛ و البته این بدان معناست، که فضای کف بیشتری را اشغال می کنند. معمولاً آن ها فضای صندلی برای چهار نفر را فراهم می کنند، اما می توانند بزرگتر نیز باشند. از طرف دیگر، مبل های استیل می‌توانند یک یا دو نفر را در خود جای می دهند و جمع و جورتر هستند.

۶٫هدف

به طور معمول، یک مبل راحتی بیشتر در اتاق نشیمن استفاده می شود. با چند صندلی، یک مبل راحتی استراحت و تماشای فیلم ایده آل بسیار لذت بخش است. همچنین می توان از یک مبل بزرگ برای قرار دادن گروه بزرگی از افراد در یک دورهم نشینی استفاده کرد. در مقایسه با یک مبل استیل وظایف سنتی را در خانه انجام می دهد، این نوع مبل ها برای پذیرایی و مهمانی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. برخلاف تصور رایج، یک مبل در واقع می تواند، عملکردهای متعددی را در خانه شما انجام دهد.
مبل استیل بهتر است یا مبل راحتی

در حالی که قاب، فنرها و بالشتک های نرم نشستن در مبل راحتی را بهتر می کند، اما باید با در نظر گرفتن تفاوت مبل استیل و راحتی و انتظاراتی که از یک مبل خوب دارید، خرید خود را انجام دهید. به عنوان یک قاعده کلی، در هر نوع مبلی که می خواهید، خریداری کنید؛ در ابتدا به قاب و مواد و روش ساخت توجه کنید. سپس با توجه به نیازی خود برای راحتی و استراحت یا برای استفاده در سالن پذیرایی از مهمان می توانید، مبل مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید