بهترین صبحانه چیست ؟

 بهترین صبحانه چیست ؟

املت

اگر فرصت کافی برای خوردن میان وعده ندارید، املت برای مدت طولانی شما را سیر نگه می‌دارد و از افت فشار خون، ضعف و بی‌حالی جلوگیری می‌کند.

 

 

 

املت تهیه شده با یک تخم مرغ کامل حاوی مقادیر زیادی پروتئین، ویتامین‌های A، D، B و K، اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶، سلنیوم، فسفر و سایر مواد مغذی است.

 

املت برای گیاهخوارانی که تخم مرغ می‌خورند ایده آل است؛ زیرا منابع غذایی زیادی حاوی مواد مغذی حیاتی مانند ویتامین B۱۲ و ویتامین D به جز محصولات لبنی وجود ندارد.
برای درمان گردن «بدون جراحی» فقط یک راه حل وجود داره | (تاندونک)

 

طبق مطالعه‌ای که در مجله انگلیسی تغذیه بریتانیا منتشر شده است، افراد سالم می‌توانند هر روز تخم مرغ بخورند.

یک تخم مرغ بزرگ پخته حاوی ۷۷ کالری است. املت حاوی ۹۰ کالری است. یک تخم مرغ آب پز پنج گرم چربی را تأمین می‌کند که دو گرم آن اشباع شده است.

 

املت هفت گرم چربی را تأمین می‌کند که دو گرم آن اشباع می‌شود. سرخ کردن یا آب پز کردن تاثیر زیادی روی ویتامین و مواد معدنی نمی‌گذارد.

 

املت آهن بیش تری نسبت به تخم مرغ آب پز دارد.

 

اگر چربی را در نظر نگیریم، املت سالم است. شما می‌توانید به راحتی هر روز تخم مرغ یا املت بخورید و از مزایای سلامتی آن استفاده کنید.

 

در این مقاله به منظور تقویت و ذخیره انرژی در بدن طرز تهیه چند املت سالم و مغذی برایتان تدارک دیده شده است.

املت ماسالا:

 

مقدار زیادی پیاز را ریز خرد کنید.

سپس فلفل سبز را خرد کنید.

در یک کاسه ۲ تا ۳ تخم مرغ را به همراه مقداری شیر، نمک و فلفل سیاه هم بزنید. حالا مخلوط را روی تابه‌ای که با کره آغشته شده بریزید. آن را با شعله کم بپزید.

برای شکل دادن مناسب به املت می‌توانید از فرم دهنده یا غالب استفاده کنید.

املت قارچ:

 

تخم مرغ را در یک کاسه هم بزنید. نمک، فلفل سیاه و کمی شیر به آن اضافه کنید.

در یک تابه مقداری قارچ که به دقت شسته و خرد شده است را اضافه کنید. آن را با کره سرخ کنید. سپس تخم مرغ‌های زده شده را به قارچ اضافه کنید و روی شعله ملایم تفت دهید. می‌توانید پیاز و برگ گشنیز را نیز برای طعم به آن اضافه کنید.

املت مدیترانه‌ای:

 

چند برگ اسفناج را با کره یا روغن زیتون کمی تفت دهید. تخم مرغ‌ها را در ظرفی با نمک و فلفل بزنید. مخلوط تخم مرغ را به یک تابه با کره اضافه کنید. وقتی کمی پخت، برگ‌های اسفناج، زیتون، پونه کوهی و فلفل چیلی را روی آن اضافه کنید. شعله را کم نگه دارید و املت را به آرامی به شکل رول بپیچید.

املت پنیری:

 

برای این املت تنها چیزی که نیاز دارید ۲ تخم مرغ، نمک، پودر فلفل سیاه و مقدار زیادی پنیر پارمزان است.

باید تخم مرغ‌ها را خوب هم بزنید و روی تابه بریزید. شعله را کم نگه دارید و روی آن پنیر پارمزان اضافه کنید. مدتی روی آن را بپوشانید تا پنیر آب شود. حالا املت را تا کنید تا پنیر داخل املت با مواد کامل آمیخته شود.

املت سبزیجات:

 

این املت می‌تواند زمان بیشتری نسبت به املت‌های دیگر ببرد. باید سبزیجات دلخواه را ریز خرد کنید و سپس در کره تفت دهید.

تخم مرغ‌ها را در ظرفی با نمک و فلفل زده و به آرامی روی سبزیجات بریزید. شعله را کم نگه دارید. می‌توانید پیاز، پنیر و برگ گشنیز را به آن اضافه کنید و آن را به آرامی بپزید.

با قرار دادن یکی از این املت‌ها در رژیم غذایی صبحگاهی می‌توانید روزتان را نیرومند آغاز کنید.

 

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید