بلینکن: اگر «پوتین» به کشوری سفر کند، باید بازداشت شود

 بلینکن: اگر «پوتین» به کشوری سفر کند، باید بازداشت شود

بلینکن

وزیر خارجه آمریکا امروز در نشست استماع کمیته تخصیص مجلس سنای این کشور گفت که در صورت سفر «پوتین» به یک کشور عضو دادگاه کیفری بین‌ المللی، وی باید بازداشت شود!

«آنتونی بلینکن‌» وزیر امور خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در نشست استماع کمیته تخصیص مجلس سنای این کشور در سخنانی گفت که به دنبال صدرو حکم دادگاه کیفری بین‌ المللی علیه رییس جمهور روسیه، اگر«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به کشوری سفر کند، آن ها باید وی را بازداشت کنند.

 

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوال «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه این کشور که گفته بود، «اگر پوتین در خاک آمریکا قدم بگذارد، ایالات متحده باید او را دستگیر کند»، گفت:

 

در این ارتباط گفت: من فکر می کنم هر کسی که عضو دادگاه است، تعهداتی دارد و لذا باید به تعهدات خود عمل کند.

 

این در حالیست که ایالات متحده بخشی از دادگاه لاهه نیست؛ زیرا دولت جمهوریخواه پیشین این کشور (دونالد ترامپ) تحریم هایی را علیه دادستان دیوان بین المللی کیفری در آن زمان به دلیل تحقیق در مورد اقدامات نظامی ایالات متحده در افغانستان اعمال کرده بود.

 

 

بلینکن در این خصوص گفت که انتظار ندارد پوتین به ایالات متحده سفر کند

 

روسیه بخشی از مجمع همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) است که نشست سران خود را در ماه نوامبر در سانفرانسیسکو برگزار می کند؛ بر این اساس، بعید است که آمریکا از پوتین برای شرکت در نشست مذکور دعوت کند.

 

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید