امارات به زودی از ChatGPT به عنوان نیروی تدریس استفاده می‌کند

 امارات به زودی از ChatGPT به عنوان نیروی تدریس استفاده می‌کند

تدریس در امارات

امارات متحده عربی به زودی معلمان هوش مصنوعی مبتنی بر ChatGPT را برای کلاس‌های درس معرفی می‌کند که این سیستم‌های جدید مکمل کار معلمان خواهند بود و قرار نیست جایگزین آنها شوند.

ربات‌های هوش مصنوعی که این روزها پس از عرضه عمومی ربات توسعه یافته توسط شرکت OpenAI موسوم به ChatGPT به شدت در حال ترویج هستند، می‌توانند به زودی در کلاس‌های درس کشور امارات متحده عربی تدریس کنند.

 

این خبر را وزیر آموزش این کشور در یک کنفرانس آموزشی مطرح کرده است.

 

احمد الفلاسی وزیر آموزش امارات در اجلاس آموزشی «الف» گفت: در وزارت آموزش، ما متعهد به پذیرش فناوری‌های پیشرو هستیم و با شرکای خود برای توسعه معلمان هوش مصنوعی مبتنی بر GPT و تکامل فناوری آموزشی برای ارتقای سیستم آموزشی در امارات متحده عربی همکاری می‌کنیم.

 

وی افزود: با سرعت گرفتن پیشرفت‌ها در علم و فناوری آموزشی در سراسر جهان، روش‌های سنتی تدریس تغییر کرده است و ابزارهای نوآورانه کلاس درس را از طریق یادگیری تعاملی و از راه دور متحول کرده‌اند.

 

این اظهارات در جلسه‌ای از سوی وزیر آموزش برای رسیدگی به آخرین تحولات در زمینه هوش مصنوعی و استفاده از آنها به نفع آموزش بیان شد.

 

الفلاسی تأکید کرد که همکاران او برای اطمینان از استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی برای افزایش کیفیت یادگیری و آموزش کار خواهند کرد و قرار نیست این سیستم‌ها جایگزین معلمان شوند. وی همچنین گفت که آنها با شرکای خود مانند شرکت‌های مایکروسافت و OpenAI همکاری خواهند کرد.

 

در حالی که برخی از متولیان آموزش و معلمان در سراسر جهان(به ویژه در نیویورک) استفاده از هوش مصنوعی را در کلاس‌های درس ممنوع کرده‌اند، امارات متحده عربی از این فناوری جدید استقبال می‌کند.

 

 

پذیرش و ترویج این فناوری جدید

الفلاسی گفت: این فناوری باعث می‌شود معلمان، دانشگاهیان و مربیان در سطح جهان نه تنها نحوه تدریس خود، بلکه نحوه ارزیابی خود را نیز مورد ارزیابی مجدد قرار دهند. ما در امارات توافق کردیم که این فناوری را بپذیریم.

 

وی افزود: ما در حال تنظیم یک خط مشی هستیم که دستورالعمل‌هایی را به اساتید و معلمان ارائه می‌دهد که چگونه می‌توانند از این مدل‌های بزرگ زبانی به نفع خود استفاده کنند تا به دانش‌آموزان در تعامل با آن کمک کند، اما در عین حال اطمینان حاصل شود که آنها بهترین یادگیری را داشته باشند.

 

امارات متحده عربی وقتی متوجه شد که فناوری چقدر می‌تواند مفید باشد که بیماری کووید-۱۹ در حال شیوع بود و تمام آموزش‌ها باید به حالت آنلاین و از راه دور منتقل می‌شد.

 

الفلاسی می‌گوید: همه ما کووید را گذرانده‌ایم و متوجه شده‌ایم که فناوری در آموزش چقدر اهمیت دارد.

 

وی در پایان گفت: ما به جای اینکه فناوری را تنها ابزاری برای غلبه بر بحران بدانیم، باید به فناوری به عنوان ابزاری برای کمک به تغییر آموزش نیز فکر کنیم.

 

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید